Steun het museum

Donateur

Het Westlands Museum heeft meer dan 550 donateurs die ons jaarlijks ondersteunen met een bedrag van (minimaal) € 25. Jij kunt ook donateur worden en je krijgt daar ook heel wat voor terug. Zo kan je samen met een vriend of familielid het hele jaar door gratis het museum bezoeken, je krijgt vier keer per jaar het historisch magazine ‘Streekhistorie’ toegestuurd en je kunt jaarlijks een interessante lezing over een Westlands historisch onderwerp bijwonen.

Wil je donateur worden? Stuur dan een e-mail met je contactgegevens naar [email protected].

Donaties via automatische incasso
Vanaf 2020 bieden wij de mogelijkheid aan om donaties automatisch te laten incasseren. Het scheelt jezelf en ons administratief werk en ook hoge portokosten. Maar uiteraard doen we dat alleen als je hier toestemming voor geeft. Dat kan via dit formulier:
Machtiging automatische incasso

Extra aftrek door periodieke gift
Het Westlands Museum bezit de ANBI-status voor culturele organisaties. Voor donateurs geldt daardoor een extra giftenaftrek. Particulieren mogen in de aangifte inkomstenbelasting 1,25 keer het bedrag van de gift aftrekken. Voorwaarde van de Belastingdienst is dat je bijgaand formulier invult en opstuurt naar onze penningmeester.
Overeenkomst periodieke gift

De ingevulde en ondertekende formulieren voor extra aftrek en/of de automatische incasso kan je opsturen naar onze penningmeester, dhr. Joop van Raaij.
per e-mail: [email protected]
of per post: Middel Broekweg 154, 2675 KL Honselersdijk.

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt bij het invullen, kan je contact opnemen met Joop van Raaij: [email protected] of 06-51816298.

Bedrijfsvriend

Mocht je bedrijf het Westlandse culturele erfgoed een warm hart toedragen, dan kan je je aanmelden als ‘bedrijfsvriend van het museum’. Zodoende kan je je bedrijf op een laagdrempelige manier verbinden aan het museum. Je wordt op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, krijgt diverse voordelen en kan je bedrijf naar buiten toe profileren als maatschappelijk betrokken. Bovendien is het fiscaal aantrekkelijk om het museum te steunen. Het Westlands Museum bezit namelijk de ANBI-status voor culturele organisaties. Ondernemingen die onder de vennootschapsbelasting vallen, mogen daardoor 1,5 keer het bedrag van de gift aftrekken in de aangifte vennootschapsbelasting.

Huidige bedrijfsvrienden:

Horconex Horticultural Projects

Schermned

AUB Van Bergen Personeelsdiensten

Batist Aluminium Constructies

Stoelmassage Westland

Riezebos online en offline promotie

Wil je meer weten over de mogelijkheden om bedrijfsvriend te worden? Neem dan contact op met Gustaaf van Gaalen (0174 – 62 10 84).

Gemeenten en fondsen

Het Westlands Museum is dankbaar voor de financiële ondersteuning die we in de afgelopen jaren hebben ontvangen van de gemeenten Westland en Midden-Delfland, en de fondsen Loswal “De Bonnen”, Fonds 1818, RaboWestlandfonds, VSB Fonds, Prins Bernhardfonds Z-H en Mondriaanfonds.