Maak van je feestje een buitengewoon succes

De Hooiberg van ons museum is een prachtige ruimte voor het geven van een feestje of bedrijfsuitje. Maar ja, je bent in een museum, hè. Dus er zijn prima mogelijkheden om van je feestje een echt succes te maken. Hieronder vind je een aantal van die mogelijkheden.

Rondleiding
Je groep wordt opgedeeld in kleinere groepen van 15-20 personen, die elk met een ervaren gids een rondleiding verzorgd krijgt door het museum. Je bezoekt de vaste expositie, krijgt een demonstratie klokinkoop en loopt door onze historische tuin. In een uur tijd krijg je de hele geschiedenis van de streek en van de (glas)tuinbouw op een heldere manier uitgelegd. De rondleiding duurt ongeveer een uur. Kosten per rondleider: € 25.

Film ‘Laatste kouwe tuinder van het Westland’
Deze iconische film geeft een indrukwekkend beeld van het tuindersbedrijf van Peter Zuijderwijk, de 'laatste kouwe tuinder van het Westland'. Na ruim 40 jaar tuinen aan de Molenweg in Monster, ging het bedrijf van deze markante tuinder een aantal jaar geleden tegen de vlakte. Documentairemaker Angelo Damen maakte hier een prachtige en indringende documentaire van, van zo'n 50 minuten. De film wordt vertoond in de veilingzaal, waar 44 personen terecht kunnen. Kosten: € 6 per persoon.

Pubquiz
Willen jij en je gasten op een ludieke manier kennis opdoen van het Westland en de tuinbouw? Dat kan via de pubquiz die wij ontwikkeld hebben. In drie ronden van 10 vragen worden je gasten bevraagd én geïnformeerd over bijzondere gebeurtenissen in de oude en jonge geschiedenis van het Westland. Je groep wordt verdeeld in vier- of vijftallen en zij gaan de strijd met elkaar aan. Voor het beste team zijn er leuke prijsjes beschikbaar. Kosten: € 125, exclusief de prijsjes. De pubquiz duurt een klein uur.

Voor kleinere groepen (10-20 personen):

Kistje timmeren èn vullen
Als je je handen uit de mouwen wilt steken, dan kan dat. Alle gasten in je groep gaan namelijk een eigen, ouderwets tomatenkistje in elkaar timmeren. De planken zijn al op maat gezaagd, je hoeft alleen maar nauwkeurig te timmeren. Met een zelfgemaakte kist thuis komen is leuk, maar nog veel leuker is als ie gevuld is met verse groente en fruit uit de historische tuin van het museum. Daarom nemen alle deelnemers plaats in de veilingbanken om zo scherp mogelijk producten bij de klok te kopen. Zodoende hebben alle deelnemers een prachtig gevulde kist om mee thuis te komen. Kosten:      € 15 per persoon, exclusief de op de klok te kopen groente en fruit. Deze activiteit is alleen mogelijk tijdens het oogstseizoen (juni t/m oktober)

Workshop tekenen
Onder begeleiding van een professionele kunstenaar ga je stappen zetten in het maken van je eigen kunstwerk. Of je nu beginner bent, of al wat ervaring hebt: met behulp van de begeleider ontstaat er voor eenieder een prachtig kunststuk dat je thuis aan de muur kunt hangen. Bij mooi weer ga je met een ezel de tuin in, bij minder weer zoeken we een overdekte hoek in de tuin, of gaan we in het museumgebouw tekenen. Kosten: € 22,50 per persoon, bij minimaal 10 personen. Wij zorgen voor de materialen.