Workshop kids: Maak je eigen vrijheidsbeeld (22 okt)

VANWEGE NIEUWE CORONAREGELS KAN DIT HELAAS NIET DOORGAAN

Prijs: € 5,00 p.p.

VRIJHEID

75 jaar geleden kwam er een einde aan de 2e Wereldoorlog.
Dat is heel lang geleden.
Toch staan we er elk jaar bij stil.
Op 4 mei herdenken we en op 5 mei vieren we de vrijheid.
Afgelopen jaar zou dit groots herdacht en gevierd gaan worden.
Maar Corona dacht daar anders over.
De herdenkingen waren met zo min mogelijk mensen en de feestjes van 5 mei werden afgeblazen.

Door Corona gingen de scholen dicht en kreeg je online les.
Sportclubs, kinderdagverblijven, bioscopen en musea gingen op slot.
Bezoekjes aan opa en oma mochten niet meer.
Corona is geen oorlog. Maar wat doet Corona met jouw vrijheid?

En wat betekent vrijheid voor jou? En kun je dit vangen in een beeld?
Onder begeleiding van beeldend kunstenaar Juliette van de Walle maak je je eigen vrijheidsbeeld.
Met een heleboel verschillende materialen zoals oud speelgoed, piepschuim, plastic en nog veel meer bouw je je eigen vrijheidsbeeld.
Misschien komt jouw vrijheidsbeeld dan wel in het museum te staan.

Informatie voor (groot)ouders:
De workshop start om 14.00 uur en duurt ongeveer tot 15.30 uur. We verzamelen om 13.50 uur bij de balie van het museum. Per workshop kunnen 10 kinderen meedoen. Vanwege corona kunnen (groot)ouders niet bij de workshop aanwezig zijn. Maar je kunt natuurlijk altijd even het museum bezoeken met de expositie over de Tweede Wereldoorlog. Daarvoor kan je vooraf al kaartjes reserveren, maar het kan mogelijk ook nog ter plekke, aan de balie. Rustig een bakkie koffie drinken (met appeltaart!?) kan natuurlijk ook!
Kosten voor deelname aan de workshop zijn € 5,00 per kind, en dat is inclusief een glaasje fris halverwege de middag. Aanmelden vooraf (inclusief betaling) is verplicht en dat kan via onderstaand formulier.