Presentatie 'Composteren doe je zelf'

Leer op één avond hoe je zelf aan de slag kan gaan met composteren

Prijs: € 4,00 p.p.

Op woensdagavond 14 juni organiseren wij in samenwerking met Groei & Bloei Westland een boeiende lezing over composteren. De presentatie wordt verzorgd door Jan Blokland, een zeer ervaren tuinier die bekend is van de uitgebreide tuincursussen voor beginnende en gevorderde tuiniers.

Na een korte uitleg wat compost voor invloed heeft op het bodemleven van de grond, worden verschillende manieren uitgelegd om zelf te composteren.

Enkele onderwerpen waar aandacht aan wordt gegeven zijn:
• Wat mag wel of niet op de composthoop?
• Hoe kan je het beste het GFT-afval verdelen?
• Welke type composthoop past het beste bij jou?
• Hoe kan je compost optimaal gebruiken?

Voor iedereen ligt een handleiding voor het zelf composteren klaar, zodat je dat thuis rustig kunt nalezen. Deze presentatie wordt georganiseerd vanwege de Nationale Tuinweek, die plaatsvindt van 10 t/m 18 juni.

De presentatie start om 20.00 uur in ons museum. Inloop vanaf 19.30 uur. Kosten voor deelname zijn € 4,00 per persoon. Maar donateurs van ons museum en leden van Groei & Bloei Westland kunnen gratis naar binnen. Je hoeft je niet vooraf aan te melden.

Graag tot ziens op de 14e juni.