Lezing 'Spionagekaarten van de Waterweg'

Gratis bij te wonen bij bezoek aan het museum

Pleun Vreugdenhil verzorgt een lezing met als thema het gebruik van geografische (land)kaarten over Hoek van Holland en de Nieuwe Waterweg in de Tweede Wereldoorlog en de periode direct daarna (de Koude Oorlog). Vreugdenhil is verzamelaar van dit soort kaarten. Zo is hij in het bezit van diverse spionagekaarten: Duitse, Engelse, Amerikaanse, maar ook Russische uit de periode van de Koude Oorlog. Pleun zal diverse originele kaarten meenemen en er een toelichting op geven.

De lezing start om 14.00 uur en duurt ongeveer een uur. Het bijwonen van deze lezing is gratis, mits je een kaartje voor het museum hebt gekocht. Houders van een museumkaart en donateurs kunnen uiteraard ook gratis naar binnen.

Het aantal plaatsen is beperkt en vol = vol. Om zeker te zijn van een zitplaats kan je je aanmelden via onderstaand formulier. Je wordt dan op de plaatsingslijst gezet en kan zéker in de zaal plaatsnemen. Na versturing van je aanmelding krijg je een bevestiging, waarmee de inschrijving definitief is.

PS: Ga na de lezing vooral ook de expositie 'Nieuwe Waterweg 150 jaar' bekijken! Zeer de moeite waard.