Film Muziekpionier van het Westland (15 uur) UITVERKOCHT

Nic van Leeuwen: drijvende kracht achter Radio Westland en Tarantula

Prijs: € 10,00 p.p.

Met de film 'muziekpionier van het Westland', laat documentairemaker Angelo Damen zich weer horen. Zijn film 'de laatste kouwe tuinder van het Westland' draait bijna 4 jaar na de première nog steeds in de Westlandse zalen. Damen weet als geen ander het gevoel van nostalgie vast te leggen en een persoonlijk inkijkje te geven in het leven van zijn hoofdpersonen.

Hoofdpersoon in deze nieuwe film is Nic van Leeuwen, bij het 'halve Westland' bekend door zijn decennialange werk als dj op sosen, schuurfeesten, bij drive-in shows en bij Radio Westland. Hele generaties zag hij vanachter zijn platenspeler voorbij komen. Het leverde een schat aan ervaringen, anekdotes en herinneringen op. Dat alles komt terug in een boeiende film die over Van Leeuwens muzikale leven is gemaakt.

De 50 minuten durende film is een 'must' voor iedereen die ooit bij Oikos, Velo of waar dan ook een avond van de Tarantula drive-in show bezocht heeft of gekluisterd aan de radio zat om te luisteren naar illegale live radio van Radio Westland. Het is een tijd die nooit meer terugkomt, maar voor de bezoekers van de film zal er een hoog 'oh ja' gehalte zijn.

Zondag 8 januari wordt de film gelanceerd in ons museum, met een bijzonder programma. Driemaal wordt de film vertoond en gedurende de hele middag draait Nic plaatjes en verzoeknummers in de Hooiberg en de foyer van het museum. Tickets voor de film dienen vooraf besteld te worden. De vertoningen van 14.00 en 15.00 uur zijn inmiddels uitverkocht. Maar ook eerder op de middag, om 13.00 uur, wordt de film weergegeven. Boeken van die tickets kan nog via onderstaande links.

Boek hier tickets voor de film van 13.00 uur