Workshops botanisch tekenen

Doe mee en ontdek je creativiteit!

In september en oktober organiseren we in totaal 3 workshops Botanisch tekenen. Tijdens deze workshop gaan we planten, bladeren, bloemen, knoppen enz. zo natuurgetrouw tekenen als kan met potlood, waarbij het onderwerp op ware grootte en met de juiste contrasten wordt uitgevoerd. Vervolgens wordt de tekening met kleurpotlood of aquarelverf uitgewerkt. De deelnemers gaan de tuin in om ter plekke te gaan tekenen. Bij minder goed weer worden in de tuin materialen verzameld en vindt de workshop binnen in de Hooiberg plaats. Uiteraard worden de regels van het RIVM in acht genomen.

Deze activiteit wordt georganiseerd op de zondagen 13 en 27 september, en 18 oktober. Gestart wordt om 14.00 uur en het duurt twee uur. Hij is bedoeld voor zowel beginners als gevorderden. Workshop-begeleider is Miranda Pronk van Creatief centrum ‘t Atelier. Dankzij financiële ondersteuning van de Regeling Kleine Culturele Initiatieven zijn de kosten voor deelname beperkt: € 10,00. Dat is inclusief toegang tot het museum en een bakje koffie of thee. Per workshop kunnen maximaal twaalf mensen deelnemen. Vooraf aanmelden is benodigd en dat kan hieronder.

Aanmelden workshop 13 september

Aanmelden workshop 27 september