Wij doen mee aan Open Monumentendag

Het hoofdgebouw van het ons museum, een boerderij uit 1865, is een gemeentelijk monument. Dat is de reden dat we dit jaar meedoen aan Open Monumentendag, op zaterdag 11 september. Bezoekers krijgen uitleg over het pand en haar voormalige bewoners, waaronder de families Olsthoorn en Duyndam. Ook kunnen de exposities en de historische tuin bezocht worden, waarvoor op deze dag geen entree hoeft te worden betaald. Bovendien wordt er gezorgd voor voldoende vermaak. Ton Willemsen zorgt gedurende de dag voor een muzikale omlijsting. Kunstenares Marja Ouwerling maakt ter plekke schilderijtjes van de mooie tuinbouwproducten van het Westland (te koop voor een aantrekkelijke prijs). Marja geeft de komende tijd workshops in het Westlands museum en geeft uitleg over de mogelijkheden.

Vanwege Open Monumentendag is het museum komende zaterdag extra lang geopend, van 10.00 – 17.00 uur.