Start van samenwerking met Koperen Kees

Ideale samenwerking tussen kunst en erfgoed

Als museum zijn wij een samenwerking aangegaan met Koperen Kees. Dit is een theaterschool die al dertig jaar in en rond het Westland kinderen, jongeren en verstandelijk beperkten opleidt in het theatervak: door middel van spellessen, bewegingslessen en zanglessen wordt er gewerkt aan creativiteit, ontplooiing van talent en inleving, maar ook aan zelfvertrouwen, samenwerken, fysieke ontwikkeling, stemvorming en presentatie.
De samenwerking wordt gestart met een reeks van theaterlessen die in het museum worden georganiseerd voor kinderen van 6 tot 9 jaar en van 10 - 12 jaar, op de woensdagmiddagen. De eerste reeks start op 16 maart. Een aantal lessen vindt binnen de museummuren plaats, maar ook zal de historische tuin regelmatig bezocht worden voor inspiraties en ideeën. Meer informatie vind je hier (ook voor aanmelden).
Voor de toekomst wordt gedacht aan uitbreiding van de samenwerking met theaterworkshops (voor kinderen en volwassenen) en voorstellingsmiddagen. We zien de samenwerking als een ideale manier om kunst en historie met elkaar te verenigen.