Ook Historische Vereniging Oud 's-Gravenzande van start

Een overzicht van verdwenen, markante plekken en gebouwen

Op donderdag 31 oktober organiseerde de nieuwe vereniging Oud 's-Gravenzande haar eerste bijeenkomst. In de bibliotheek werd een diapresentatie verzorgd waarin plekken en gebouwen werden getoond die inmiddels verdwenen zijn. Door Piet van der Steen werd een boeiende toelichting gegeven op de 50 getoonde plaatjes.
Vooraf had voorzitter Michiel Kruithof zichzelf en zijn bestuursleden voorgesteld. Ook werd uitgelegd wat de doelstellingen van de vereniging zijn. Het gaat onder andere om het onderbrengen van de collectie van penningmeester Ruud Heus, maar ook om het verdedigen van het erfgoed in 's-Gravenzande. De meer dan 30 bezoekers hadden een prima avond, die werd afgesloten met een informeel drankje. Diverse aanwezigen hebben zich aangemeld als lid.

's-Gravenzandse tuinders in het bollenveld
's-Gravenzandse tuinders in het bollenveld / collectie Westlands Museum