Nieuw lesprogramma over Westlandse buitenplaatsen

In samenwerking met Westland Cultuurweb hebben wij een speciaal lesprogramma ontwikkeld dat aansluit bij de tijdelijke tentoonstelling over 'Buitenplaatsen in de Gouden Eeuw'. Dit programma is bedoeld voor de groepen 5 t/m 8 van het primair onderwijs. In het museum worden de klassen ontvangen door leden van de familie Goudesteijn. Aan de hand van actieve opdrachtkaarten en met behulp van de digitale ontwerptafels ontdekken de leerlingen de expositie en bewonderen ze het buitenverblijf en de tuinen. Vervolgens creëren de leerlingen met de hele klas vol inspiratie een zelf ontworpen buitenplaats. Vooraf aan het bezoek ontvang je een lesbrief met diverse informatie en inspirerende opdrachten ter voorbereiding. Deelnemen kan tot medio maart 2020 en kost €30 per klas. Kijk hier voor meer informatie.

Lesprogramma 'Westlandse buitenplaatsen'
Lesprogramma 'Westlandse buitenplaatsen' / foto Westlands Museum