Speelzolder geopend

Woensdag 20 december hebben we na maanden voorbereidingen de nieuwe Speelzolder geopend. Kinderen van 5 - 12 jaar kunnen hier van alles ontdekken over de tuinbouw in het Westland. De zolder van het museum is omgetoverd tot een speelplek, waar kinderen aan de slag kunnen met allerlei speelelementen. Hoe hoog kun je de schuit laden om nog onder de brug door te kunnen? Hoe groeien groenten en fruit in een kas? Wie verzamelt de meeste groenten in de kruiwagen? En waar worden alle spullen uit de kas uiteindelijk verkocht?

Een ander nieuw onderdeel is een spannende speurroute die de kinderen door het museum en de historische tuin kunnen doen. Tuinder Toon heeft zichzelf per ongeluk opgesloten in zijn kas. Kunnen de kinderen de cijfers van de cijfercode in het museum en de tuin vinden om tuinder Toon te bevrijden? Als dit lukt, wacht een kleine verrassing.

De Speelzolder is een lang gekoesterde wens van het museum, om nóg meer te kunnen bieden voor gezinnen met kinderen. Kinderen kunnen hier, onder toezicht van hun ouders of verzorgers, ontdekken, spelen én leren.