Nieuwe voorzitter Westlands Museum

Lenny Dijkshoorn gepresenteerd

Op 10 januari is tijdens de nieuwjaarsreceptie van het Westlands Museum bekend gemaakt dat het stichtingsbestuur vanaf 1 januari een nieuwe voorzitter heeft. Lenny Dijkshoorn neemt het stokje over van Jan Prins die ruim 24 jaar lid van het bestuur is geweest, waarvan de laatste 20 jaar als voorzitter. Prins is daarmee een belangrijke initiator geweest van de ontwikkeling van het museum, waaronder de grote renovatie van het museum in 2015.

Lenny Dijkshoorn is afgelopen september tot het bestuur toegetreden. In het dagelijkse leven is zij ondernemer en richt zich op talentontwikkeling en advisering van organisaties. Een belangrijke wens van haar is om de reeds ontwikkelde plannen voor uitbreiding en verduurzaming van het museum tot realiteit te brengen, waarbij voldoende ondersteuning vanuit de gemeente Westland en het Westlandse bedrijfsleven benodigd is.

Op de bijeenkomst werden ook de bezoekcijfers over 2023 bekend gemaakt. Die toonden aan dat het een zeer succesvol jaar was voor het museum met in totaal 12.530 bezoekers. Dat is een toename ten opzichte van het jaar ervoor met maar liefst 23%. Daarmee was het een van de meest succesvolle jaren ooit. De klappers waren de tentoonstelling over de Westlandse jeugdcultuur, en de expositie ‘Natuur in detail’ die nog tot en met 28 januari in het museum te bewonderen is.