Boek gelanceerd over De Bond in Wateringen

van katholiek verenigingsgebouw tot poptempel

Dinsdagavond 12 december is in de bibliotheek in Wateringen het nieuwste boek van Frans Holtkamp gepresenteerd. Historicus Holtkamp heeft al vele publicaties op zijn naam staan, en heeft bewezen grondig zijn onderzoekswerk te doen. Dit onderwerp was bovendien op zijn lijf geschreven: zijn vader en moeder waren vanaf de oprichting van De Bond in 1930 de beheerders van het pand, en verzorgden de catering van vele feestpartijen die hier hebben plaatsgevonden. En zijn broer Aad nam dat beheer over in de laatste 10 jaren, tot aan 1973. Het boek beschrijft de ontwikkeling van het gebouw en de achteruitgang in de jaren '60 en '70, maar ook de vele katholieke verenigingen die hier hun bijeenkomsten organiseerden.

Het boek is te verkrijgen in onze museumwinkel.