Workshop Botanisch tekenen (12 februari)

Aan de slag met natuurlijke producten uit de historische tuin

Prijs: € 20,00 p.p.

Je kent misschien wel de beroemde 17e eeuwse tekeningen waarin een plant weergegeven wordt met alle specifieke kenmerken. Deze tekeningen worden door de wetenschap nog gebruikt, maar er is ook meer belangstelling voor als kunstvorm.

Tijdens deze workshop gaan we planten, bladeren, bloemen, knoppen enz. zo natuurgetrouw tekenen als kan met potlood, waarbij het onderwerp op ware grootte en met de juiste contrasten wordt uitgevoerd. Vervolgens wordt de tekening met kleurpotlood van aquarelverf uitgewerkt. Voor het onderwerp, de planten, zijn we aan het juiste adres. Voor voorbeelden gaan we de historische tuin van het museum in, om vervolgens aan de slag te gaan met de verzamelde planten.

De workshop start om 13.30 uur en duurt 2,5 uur. De workshop is bedoeld voor zowel beginners als gevorderden. Enige ervaring is handig maar niet noodzakelijk. Begeleider is Miranda Pronk van Creatief centrum 't Atelier. Wij zorgen voor alle materialen dus je hoeft niets mee te nemen. Een kopje koffie of thee is bij de prijs inbegrepen. Er geldt een maximum van 12 deelnemers.
Voor donateurs en houders van een museumkaart geldt een korting van € 5,00 die bij binnenkomst op 12 februari wordt terugbetaald. De prijs komt voor hen uit op € 15,00.

Er kan helaas niet meer ingeschreven worden voor deze workshop.